Vandaag vernamen onze mandatarissen via telefoon én het omgevingsloket van de provincie dat EDF Luminus een nieuw dossier voor plaatsing van windmolens op ons grondgebied bij de provincie heeft ingediend. De provincie heeft dit dossier ontvankelijk en volledig verklaard. Door Corona-COVID 19- crisis kan er pas een openbaar onderzoek starten vanaf 24 april, mogelijks verlengd tot mei.

Wij bevestigen opnieuw ons standpunt omtrent het windmolenproject op het Pittemse grondgebied. CD&V Pittem-Egem gaat NIET akkoord met de plannen van EDF Luminus omwille van de negatieve impact op onze leefomgeving. Het persbericht kan je nalezen via deze link. (Een uitgebreid standpunt kan je hier nalezen.)

Wij vragen onze mandatarissen in het College van Burgemeester en Schepenen dit standpunt mee te nemen in hun advies naar de Bestendige Deputatie toe.

Als meerderheidspartij houden wij er ons ook aan om onze inwoners te blijven informeren over het verdere verloop in dit dossier. Iedere Pittemse burger zal het dossier kunnen inzien op het gemeentehuis en eventuele opmerkingen melden tijdens het openbaar onderzoek.  Net zoals de vorige keer zullen onze mandatarissen deze reacties met zorgvuldigheid meenemen in hun advies.

Want tenslotte is onze Pittemse energietoekomst enkel gebaat met een sterk lokaal WIJ-verhaal!