Een mondmasker voor élke inwoner

Burgemeester Ivan Delaere: "Samen met enkele collega-burgemeesters van de Midwestregio nam ik enkele dagen geleden het initiatief voor de groepsaankoop van herbruikbare mondmaskers. Dit werd vanmorgen in de wekelijkse vergadering van het College van Burgemeester en Schepenen bekrachtigd. De procedure werd ondertussen opgestart en om de aankoop correct en veilig te laten verlopen, wordt de offerte opgesteld en opgevolgd door de medewerkers van Midwest. Een dergelijke aankoop mag immers geen overhaaste beslissing zijn en de adviezen hieromtrent van de Nationale Veiligheidsraad worden gevolgd."

Het college koos ervoor meteen voor een mondmasker voor élke inwoner te voorzien, jong en oud.

Wij kunnen alle inwoners van onze gemeente geruststellen. Achter de schermen gebeurt fantastisch werk om te zorgen voor de veiligheid van iedereen. En op gepaste tijdstippen wordt daarover gecommuniceerd.

Meer info over de verspreiding van de mondmaskers zal gebeuren via de gemeentelijke informatiekanalen.